CURSURI: Sâmbătă - Duminică
Contact: 0746-097-685
Ce mai face un adolescent în vacanță? A venit vacanța, școala s-a dus, afară e o vreme superbă, entuziasmul e la maximum. Urmează săptămâni întregi de timp liber care ar trebui fructificat la maximum. Vacanța de vară e un moment fantastic pentru ca adolescenți să participe în tot felul de experiențe.
Dar, ne-am gândit la cum se va desfășura vacanța? Am făcut un planning sau totul va avea loc la voia întâmplării? Ce ar trebui să învețe și să exerseze tinerii în vacanță?
Cei mai mulți părinți nu au un plan cu privire la activități. Oferte multe, care mai de care mai atractive prin prisma locurilor de vizitat, prin prisma tematicilor și a activităților propuse. Dar, mai puțin din prisma a ceea ce ar fi de dorit să își dezvolte copilul meu. Și atunci apare întrebarea: vreau o vacanță ”fun” sau vreau o vacanță din care copilul meu să și învețe ceva?
Știu, sunt părinți care spun că tinerii nu trebuie să mai facă ceva organizat. Că au avut mult de învățat pe perioada școlii, pe baza unui program greu. Și că e momentul să se relaxeze. Sunt de acord, doar că învățarea se întâmplă în mai multe forme și toate activitățile pe care le fac în vacanță pot fi o sursă importantă de învățare a acelor lucruri pe care le-ar putea învăța mai greu în timpul anului. Și atunci, de ce nu o vacanță ”fun” din care să și învețe ceva?
Vacanța este mare și, de aceea, ne-am gândit că un plan simplu de activități nu ar strica niciunui adolescent. Ca părinte, mă gândesc la ce ar avea de câștigat copilul meu de pe urma acestei perioade generoase de timp. Mai mult, trebuie să ne gândim la un plan de activități pentru a le da ceva de făcut. Este coșmarul părinților să-și știe copiii singuri acasă fără nimic de făcut :).
Primul pas ar fi să ne dăm seama care ar fi nevoile copiilor noștri.
4.Responsabilitate. Nu există copii care să nu-și asume responsabilitatea. E o nevoie masivă a lor. În timpul anului există o mulțime de activități impuse, pe care ei nu le acceptă ca fiind ale lor. Și dacă nu le acceptă, nici nu își vor asuma responsabilitatea pe ele, spre disperarea părinților. Acest lucru nu înseamnă că nu sunt responsabili. Acum este momentul să-și asume responsabilitatea pe activitățile pe care chiar ei și le aleg.
5.Viața de adult. Știu, nu se gândesc la partea grea a vieții de adult. Se gândesc strict la a face doar ceea ce vor, la a-și lua propriile decizii și de a vedea dacă se pot descurca singuri.
Următorul pas este să descoperi ce i-ar plăcea să facă. Lasă-l să povestească. Faceți o listă. Apoi, căutați să umpleți fiecare săptămână cu ceva ”fun”, dar din care să și învețe. Săptămânal, sau din timp în timp, faceți ”ședințe de analiză”: Ce a fost bine? Ce nu a mers așa cum și-ar fi dorit Ce altceva și-ar fi dorit să facă (urmează o listă nouă la anul)? Ce a învățat din experiența respectivă? Ce a învățat despre sine? Ce a învățat despre ceilalți? Despre viață? Despre lume? Cu ce gânduri a finalizat o experiență? Cu ce emoții? Cum va aplica în viața reală ceea ce a învățat? Dacă experiențele sunt cu adevărat provocatoare, îi va face plăcere să povestească cu tine. Îi vor plăcea ”ședințele” și ideile ce se vor desprinde din acestea.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Te invităm pe www.SuccessAcademy.ro pentru a găsi detalii despre programele noastre de dezvoltare personală și leadership create special pentru copii și adolescenți.
Formăm noi grupe Success Academy. Te poți înscrie acum la un DEMO gratuit împreună cu copilul tău. Vino să vezi cum lucrăm și cum transformăm ”imposibilul” în posibil.
Pentru că facem ce școala nu face. Pentru a fi in contact permanent cu noi și articolele noastre, dă un like paginii Success Academy de pe Facebook
Previous
Next
Ovidiu Atanasiu
Consultant Learning Design
Amada Bălțățeanu
Consultant Leadership Training
Mirela Ursu
Consultant English Training