CURSURI: Sâmbătă - Duminică

Marți - Vineri 9.00 - 18.00

Contact: 0744-759-070

 

Cum ne ”ucidem” copiii sau despre ”Ion” opțional

Scopul suprem al educației ar trebui să fie să-i învățăm pe copii să gândească, nu ce să gândească” – Indira Gandhi

Mai sunt 2 minute și începem. Îmi iau materialele și mă pregătesc să intru în sală. Suntem la începutul programului (n.n. Success Academy) și este o grupă foarte frumos formată. Sunt tineri, inteligenți, plini de energie, pe aceeași lungime de undă și cu un nivel de engleză excelent. Intru și mă surprinde liniștea profundă, desprinsă parcă din alt film. Toți 10 stau ațintiți pe telefoane. Le spun ca de obicei ”Salut!!!” și dau mâna cu ei. Avem salutul nostru! 🙂 Încet-încet, renunță cu toții la telefoane. Nu-mi ascund surpriza și-i întreb ce fac pe telefoane. Raspunsul standard. ”Nimic.”. Îi rog să îmi arate. 2 TED-uri (inspirație), 3 Youtube (distracție), 2 Whatsapp (comunicare), 1 site auto (hobby), 1 Wikipedia (știința), 1 test inteligență emoțională (autocunoaștere). Nu pare rău deloc, privit din această perspectivă.

Merg mai departe și îi întreb la ce folosesc, în general, netul pe care îl au. 10 voci, aproape instantaneu, spun câte un cuvânt. Fun! Să citesc lucruri interesante! Vorbesc cu prietenii! Citesc! Este incredibil cât de multe lucruri fac tinerii noștri pe telefoane. Aproape incredibil că acum 20 de ani acest lucru era imposibil.

NOI versus EI

Ca părinți, noi vedem doar partea ”neagră” a telefoanelor. Ei văd o mulțime de nuanțe și fiecare dintre ele le este de ajutor. Noi nu le înțelegem ”statul pe telefon”. Ei nu-și văd viața fără ”smart”-telefon. Noi ne plângem că nu citesc. Ei rezistă prin tăcere la acuzele noastre știind că citesc mult, dar nu au termen de comparație. Noi le spunem să citească ”Ion”. Ei nu înțeleg de ce să citești ”Ion” când poți citi un milion de alte lucruri mai puțin plictisitoare. Noi credem cu putere că nu-și pot face o viața fără ”Ion”. Ei ne dovedesc zilnic că pot face foarte multe și fără ”Ion”. Noi credem că ”Ion” le dezvoltă vocabularul. Ei preiau enorm de multe cuvinte, majoritatea englezisme, ce conturează vocabularul generației. Așadar vin și spun să începem să ne gândim … cum ne “ucidem” copiii sau despre “Ion” opțional în școală!

Normal, noi credem în folosirea ponderată și planificată a tehnologiei (pe lângă sport, hobby-uri, relaționare directă, școală etc.). Ei, de fapt, au un nou organ. Și țin să ne demonstreze zilnic că, precum ficatul, telefonul participă bucuros la sport, relaționare sau școală. Noi credem că este doar un obiect. Ei sunt niște mici ”cyborg-i” primitivi cu creierul conectat în permanență tehnologie. Noi spunem că e de rău. Ei argumentează contrariul. Nouă ne este frică de viitorul lor. Ei se aruncă, cu curaj, în viitor. Realitatea ne-a arătat că epoca poveștilor romanțate și a descrierilor pe care noi le consideram savuroase a trecut. Vrem – nu vrem, avem în față o altă generație foarte atentă la timpul ei.

30 ore din viață

Realitatea este că nu-și pot permite să aloce 30 de ore cititului unui roman din scoarță în scoarță. ”Pierdere de vreme”, îmi spune unul dintre ei. ”În 30 de ore pot să învăț de 100 de ori mai multe lucruri despre viață.”. ”Spune-mi pe scurt ideea lui Ion și voi trage concluziile mele.

Avem în fața noastră o generație judecată după chipul și asemănarea noastră, uitând că și noi am fost judecați după chipul și asemănarea părinților noștri. ”Nu e corect.”, îmi spun ei. ”Dar cum ar fi corect?”, întreb eu. ”Corect ar fi să înțeleagă ai mei că știu totul despre bitcoin și investiții în criptomonede. Corect ar fi să-mi recunoască meritele într-un domeniu de care nu au habar și este cu mult mai interesant decât Ion.” No comment. La vârsta lor nu visam decât cai verzi pe pereți și mă minunam de tenacitatea Vitoriei Lipan. Vin iar și spun să începem să ne gândim … cum ne “ucidem” copiii sau despre “Ion” opțional în școală!

“Ion” TREBUIE să fie opțional

Îmi dau seama că școlii îi este greu să adapteze scopul său originar (să-i învețe pe tineri cum să gândească!) la vremurile pe care tinerii noștri le trăiesc. Peste 50 de ani, când vom fi oale și ulcele, nu noi vom fi cei ce vor trăi cu criptomonede. Ei vor trăi. Deci, ei trebuie să știe de acum. Sa aibă timp să le înțeleagă și să le folosească.

Școala ar trebui să-și întoarcă fața la realitatea lor și să-i surprindă pe acești tineri avizi de cunoaștere. Nu orice fel de cunoaștere.

Da, domnilor profesori, din perspectiva asta ”Ion” TREBUIE să fie opțional. Schimbarea, în bine pentru viitorul lor și pensiile noastre, vine dinspre capete luminate.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Te invităm pe www.SuccessAcademy.ro pentru a găsi detalii despre programele noastre de dezvoltare personală și leadership create special pentru copii și adolescenți.

Formăm noi grupe Success Academy. Te poți înscrie acum la un DEMO gratuit împreună cu copilul tău. Vino să vezi cum lucrăm și cum transformăm ”imposibilul” în posibil.

Pentru că facem ce școala nu face. Pentru a fi in contact permanent cu noi și articolele noastre, dă un like paginii Success Academy de pe Facebook

prezentare companie dezvoltare personala adolescenti

Comments are closed.
Program

  • Luni9.00 - 18.00
  • Marți9.00 - 18.00
  • Miercuri9.00 - 18.00
  • Joi9.00 - 18.00
  • Vineri9.00 - 18.00
  • Sămbătă9.00 - 18.00
  • Duminică9.00 - 18.00
Traineri

Ovidiu Atanasiu

Consultant Learning Design

Amada Bălțățeanu

Consultant Leadership Training

Mirela Ursu

Consultant English Training