CURSURI: Sâmbătă - Duminică

Luni - Vineri 9.00 - 18.00

Contact: 0746-097-685

 

ADINA. DIN SUFLET DE ADOLESCENT.

perioada adolescentei

Îmi aduc aminte anii liceului. Cea mai frumoasa perioadă din viața mea! Nu pentru că alte perioade nu ar fi avut farmecul lor, ci pentru că în perioada adolescenței cunoșteam pentru prima dată viața, din postura unui adult… în devenire. La acea vreme totul era din suflet, de adolescent.

Aproape tot ce făceam era încărcat de emoție. Și nu puține au fost lucrurile noi. Zilnic experimentam și să ne străduiam din toată ființa noastră să înțelegem ”porțiile” de viață care ni se arătau înainte. Ne puneam milioane de întrebări și căutam cu obstinență cele mai adecvate răspunsuri.

Perioada adolescenței nu a fost o perioadă ușoară. Pentru că analizam totul de o mie de ori. Fie singuri, în nopțile petrecute cu ochii în tavan, gândindu-ne la complexitatea lumii și la ”ignoranța” din somnul părinților. Fie alături de grupul de prieteni, în sutele de ore de discuții, problematizări, argumentări și concluzionări, deși, de cele mai multe ori, nu plecam spre casă cu o concluzie clară.

Dar ni se părea că avansăm continuu, că suntem mai buni, mai deștepți, mai pregătiți, mai altfel. Ne imaginam că nimeni nu se gândea la lucrurile care ne treceau prin minte si asta ne făcea să fim speciali!

Perioada adolescenței sau anii căutărilor

Au fost anii în care căutam legăturile între lucruri sau situații, în care ne străduiam să integrăm tot ce acumulasem până atunci pentru a găsi adevărul. Au fost anii căutării răspunsurilor la întrebările esențiale. “Cine sunt eu? De ce exist? Ce urmează să fac?” Perioada în care creativitatea și imaginația țineau locul experienței. Ne doream să ardem etapele, să avansăm, să ne găsim locul și rolul.

Îmi aduc aminte de orele de școală, de teze, lucrări sau ”ascultări”. Îmi aduc aminte de pauzele dintre ore în care mai găseam ceva haios de făcut. Din perioada adolescenței, nu pot uita petrecerile cu colegii, zorii plecatului spre casă după nopți de țopăială, ”blues-urile” de la 4 dimineața, ieșitul în oraș și glumele pe care ni le făceam între noi.

Totodată, îmi aduc aminte încercările artistice din care credeam că ne-am gasit vocația în muzică, teatru, pictură sau atelierele despre ”demontarea magnetofonului” pentru băieți sau croitul hainelor conform unui design propriu în cazul fetelor.

Îmi aduc aminte de prima ”iubire” și orele de așteptare până la întâlniri. Balul Bobocilor, orele de sport, orele chiulite cu scop clar :), epatările, ”spiritul de turmă”, preferințele muzicale sau comentariile politice făcute, atunci, pe ascuns. Prima sticlă de bere, primul cognac și prima țigară. Deh! Oameni mari!

În același timp, din perioada adolescenței, nu pot uita vacanțele, mersul în tabere, la mare sau la munte, departe de părinți, Emoția pregătirii bagajelor. Mersul cu trenul sau cu autocarul. Profesorii ”de gașcă”, dar și cei antipatici. Prietenii buni și modul în care ne completam. Ironia și, îi spunem astăzi, ”branding-ul personal”.

Transformarea în adulți

Totul era special și frumos, viața arăta ca un cadou care ni se auto-oferea zilnic. Fără să ne dăm seama deveneam adulți. Deveneam, încet-încet, adulții de astăzi. Fără să ne dăm seama că nu vom mai avea ocazia să trăim perioada adolescenței, urma să ajungem în alte etape de viață în care exercițiul profund al minții și sufletului urma să fie înlocuit de algoritmi și obiceiuri mecanice de viață. Încet-încet deveneam ”părinții care dorm” și care mâine se duc la serviciu. Încet-încet am uitat intensitatea cu care trăiam totul atunci.

Dincolo de amintiri, ne-a lipsit ceva. Liceul ne-a ”aruncat” în viață fără cap și coadă. Ne-a dat drumul ”tobă de carte”, cu o memorie extrem de antrenată în a reține toate capitalele lumii sau anii în care fiecare autor și-a scris operele, dar în perioada adolescenței nu am avut ocazia să aflăm că o relație se construiește pe încredere, că pentru a avea succes ai nevoie de alți oameni în jur, că deciziile se iau renunțând la ceva sau că a vorbi nu înseamnă a comunica.

Iar viața exact aceste lucruri ni le cerea! Și nu a fost ușor. Eram conștienți de cât am învățat, dar aceste lucruri nu aveau o utilitate practică. Pentru că, real, nu știam nimic. Eram ca niște tineri naivi și dezbrăcați de tot ce ne-ar fi putut ajuta.

În perioada adolescenței, am fi avut nevoie…

Am fi avut nevoie de un ”mentor” matur, un om care să ne spună ce și cum, pe care să-l ascultăm și în care să avem încredere. Un om căruia să-i putem spune direct ce avem pe suflet și care să ne dea un sfat bun sau o vorbă bună în momente de cumpănă. Și nu puține au fost momentele în care distanța între succes și eșec a fost milimetrică, situații în care doar norocul sau șansa ne-au salvat. Sau nu.

În perioada adolescenței, am fi avut nevoie de experiențe practice din care să avem ce concluzii să tragem și să învățam ”școala vieții” fără să eșuăm de o sută de ori. Am fi avut nevoie de acel cadru deschis cunoașterii și nu sistemul școlar ermetic și inflexibil în care eram crescuți identic și cu “forța”.

Am fi avut nevoie de modele autentice pe care să le urmăm și pe care să ni le fixăm ca obiective de creștere.

Dar nu am avut…

Din păcate lucrurile nu s-au schimbat până în prezent. Din contră. Astăzi copiii noștri au parte de școli la fel de rigide, sunt expuși la modele grobiene, la forme de gândire primară și nu au în perioada adolescenței experiențele care să-i călăuzească spre cunoaștere. La fel ca și în generația noastră, școala livrează pe bandă rulantă produse inutile societății sau mediului economic.

Fiecare este pe cont propriu și reușește cine poate, cine are susținere. Enorm de mulți copii buni se pierd și nimănui nu-i pasă. Pe de o parte companiile suferă acut de lipsă de oameni buni. Dacă firmele îi vor cu inițiativă, școala sau mediul familial le rupe orice formă de inițiativă, considerând-o ”tupeu” sau ”nesimțire”.

  • Companiile vor oameni care să știe să relaționeze cu clienții, școala livrează introvertiți.
  • Companiile vor oameni cu încredere de sine, educația românească le “rupe” încrederea.
  • Companiile îi vor creativi, școala le spune un singur mod în care trebuie să facă ceva.
  • Companiile îi vor comunicativi, școala îi pregătește să tacă, să asculte și să plece capul în fața “zeului-profesor” atotștiutor.

Pare un film din Kafka sau un fel de experiment bizar. Pentru că ceea ce cere piața este clădit exact pe dos în perioada adolescenței și copilăriei de o școală învechită în mentalitate, practici, abordare, sistem și oameni.

Iar atunci, pe bună dreptate, să nu-ți pui problema reușitei copilului tău? Ba da. Acesta este motivul pentru care astăzi copiii nu mai au o copilărie adevărată, fiind “bombardați” cu activități menite să le asigure supraviețuirea. Avem în fața noastră o generație mutilată și  vedem eforturile supreme ale unor părinți care înțeleg foarte bine ce se întâmplă și care vor să atenueze un posibil eșec.

Ce facem?

De peste 16 ani lucrăm în formarea și dezvoltarea oamenilor din business. De la cei aflați în poziții de entry-level și până la top manageri. Formăm mentalități, abilități și cunoștințe cerute specific de mediul profesional. Și, nu de puține ori, în sala de training suntem întrebați, de ce nu oferim programe pentru adolescenți. Pe modelul, ce bine mi-ar fi prins să fi știut lucrurile acestea acum X ani.

Marturisesc că nici prin cap nu ne-a trecut. Din foarte multe motive pe care le putem detalia cu altă ocazie.

Apoi, am văzut la evenimentele publice gigant ale Accelera (Seminariile Merit, Vreau și Pot MVP) foarte mulți tineri în sală care veneau să învețe. Mai mult, am descoperit aceeași întrebare printre părinții copiilor înscriși la centrul de limbă engleză al prietenilor și partenerilor noștri – Flying Colours.

Adina ne-a ajutat…

Părea că totul se repetă obsesiv, în medii diferite. Totul a culminat cu Adina, o tânără de numai ”16 ani, 3 luni și 2 zile” care s-a înscris la unul dintre programele Accelera in format open. Din banii ei. Pentru că nu se mai întâmplase acest lucru am considerat util să stăm de vorbă cu ea.

Întrebarea principală a fost de ce s-a înscris, iar răspunsul ei a fost năucitor: ”Pentru că nu am altă șansă să mă diferențiez de ceilalți și pentru că vreau viitorul meu!”. Adina ne-a ajutat să conștientizăm nevoia și să avem un prim contact cu o generație care ni se dezvăluia ca fiind trasă la indigo cu a noastră.

Atunci am luat decizia să dezvoltăm un program adresat adolescenților. De ce tocmai lor? Pentru că perioada adolescenței este etapa celor mai profunde acumulări la nivel de personalitate, iar modul în care ne formăm în anii liceului ne va urmări toată viața. Puterea, curajul, creativitatea, mentalitatea, leadership-ul etc. acumulate acum definesc personalitatea de peste ani a unui tânăr.

Este foarte greu să ne dezvoltăm mai târziu aceste abilități. Eventual cu o voință masivă! Dar, pentru un adolescent este foarte ușor să se formeze armonios într-un program care să-i ofere baza succesului său de peste ani și care să-l însoțească pe perioada adolescenței, cea mai critică perioadă din viața sa.

Despre Success Academy

Am lansat proiectul Success Academy cu multă emoție, gândindu-ne la ce nu am avut noi și generația noastră. Din dorința de a le oferi un real ajutor adolescenților și, indirect, părinților lor. Din dorința de a le descătușa potențialul și pentru a le oferi certitudine acolo unde îndoiala sapă în sufletele lor. Din dorința de a-i vedea ”mari” și puternici. Dar și dintr-o datorie față de noi, raportat la ceea ce ne-ar fi fost nouă util în adolescență. Și, nu în ultimul rând, pentru sistemul de educație căruia îi suntem complementari.

Astfel, am luat tot ce știm să facem, am adaptat la perioada adolescenței și am deschis porțile. Iar primele grupe înscrise ne confirmă interesul lor și puterea acestui program făcut cum trebuie atunci când trebuie.

Nu o să ascund satisfacția cu care ne hrănim ca traineri atunci când lucrăm cu tinerii noștri și vedem, după un număr de sesiuni, cum se transformă în cea mai bună variantă a lor. Este un miracol!

Am gândit Success Academy după modelul academiilor de corporație. Iar pentru că știm că perioada adolescenței poate fi dificilă, iar dezvoltarea tinerilor nu se produce de astăzi pe mâine, ”modulele” noastre durează un an de studiu. Am vrut, și credem noi că deja am și reușit, să avem cel mai puternic program de dezvoltare adresat adolescenților de pe piață. De aceea spunem despre Success Academy este o școală în paralel cu sistemul clasic de educație și care completează ceea ce școala nu face.

Ce facem diferit?

În primul rând relațiile sunt autentice. La Succes Academy, relația profesor-elev este înlocuită cu cea de mentor-trainee si este bazată pe încredere. ”Leave no man behind” este sloganul nostru.

  • Diferit este faptul că vrem ca toți cursanții să exprime ceea ce cred în perioada adolescenței.
  • Diferit este faptul că temele de studiu sunt gândite din perspectiva succesului lor în viață.
  • Diferit este faptul că sesiunile sunt practice, interactive și ”fun”. Și nu o spunem noi. 🙂
  • Diferit este faptul că avem cea mai mare experiență de business și de lucru cu tinerii.
  • Diferit este feedback-ul constant pe care îl primesc tinerii noștri cursanți.
  • Diferită este relația pe care o avem cu părinții.
  • Diferit este modul de lucru adaptat continuu la nevoile lor specifice.
  • Diferit este faptul că îi ascultăm și sprijinim constant în perioada adolescenței.
  • Diferit este că, în afara sesiunilor de training, ne întâlnim cu adolescenții pentru scurte sesiuni de coaching pe teme ce îi frâmântă în acel moment.
  • Diferită este abordarea, structura sesiunilor de lucru, experiențele și examenul de absolvire de la finalul anului.

Facem lucrurile diferit în perioada adolescenței pentru că educația se poate face și altfel. Și ne mândrim cu acest lucru! 99% dintre tinerii care ajung la noi în centru pentru sesiunile DEMO sunt încântați și vor să se înscrie, din proprie inițiativă în program spre surprinderea profundă a părinților.

Suntem diferiți, ne place enorm ceea ce facem și vom fi pentru o parte dintre tinerii României pârghia care îi va propulsa spre succes.

Va invităm oricând la noi în centru să ne cunoaștem și să vă prezentam ceea ce facem in Academie.

Îți mulțumim Adina pentru ideea Academiei și pentru revelația pe care ne-ai oferit-o. Ești parte din istoria noastră!

Și pentru că se apropie cele mai frumoase și emoționante sărbători din an, vă urăm tuturor să aveți un ”Crăciun de poveste cu bucurie, sănătate și liniște alături de cei dragi”!

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

Te invităm pe www.successacademy.ro pentru a găsi detalii despre programele noastre de dezvoltare personală și leadership create special pentru copii și adolescenți.

Formăm noi grupe Success Academy. Te poți înscrie acum la un DEMO gratuit împreună cu copilul tău. Vino să vezi cum lucrăm și cum transformăm ”imposibilul” în posibil.

Pentru că facem ce școala nu face. Pentru a fi in contact permanent cu noi și articolele noastre, dă un like paginii Success Academy de pe Facebook!

prezentare companie scoala leadership antreprenoriat dezvoltare personala adolescenti
Comments are closed.
Program

  • Luni9.00 - 18.00
  • Marți9.00 - 18.00
  • Miercuri9.00 - 18.00
  • Joi9.00 - 18.00
  • Vineri9.00 - 18.00
  • Sămbătă9.00 - 18.00
  • Duminică9.00 - 18.00
Traineri

Ovidiu Atanasiu

Consultant Learning Design

Amada Bălțățeanu

Consultant Leadership Training

Mirela Ursu

Consultant English Training

Categorii: